View Single Post
Old 06-01-2010, 17:07   #15
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Beste valg av selskap Norge-USA i økonomi

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Hvis han skal sør i NJ, er det vel også et alternativ å fly til EWR også ta bil derfra, selv om PHL vel er nærmere
Eller tog. Mye raskere med tog enn å kjøre. Koster mellom 40-50 dollar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Støtter dem som sier BA. WT+ (Eco extra) der er ikke så mye dyrere. Og selv om du kjører vanlig Økonomi er comforten brillefin. Terminal 5 på Heathrow er strålende. Kjempegode halvlitere med øl i baren ved North Security. Alt i orden.

HEEEEEEEELT nederst på min liste er KLM og Lufthansa. Særlig hvis det er 747'ene deres. Visst er Amsterdam en fin flyplass som Roxman sier, men komforten ombord i flyene til disse to er horribel for økonomipasienter.

En outsider er i mine øyne SAS. Selv med ekstra mellomlanding har jeg alltid hatt det greit i økonomi på SAS. Fine seter, særlig 2-seterne, hyggelig crew og det føles som hjemme.
Ja, en transfer på LHR er fantastisk. Den eneste grunnen du får meg via LHR er om prisen er meget god.
Når det gjelder BA økonomiklasse (som var spørsmålet her) har de dårligere benplass enn feks SAS og å si at komforten er brillefin er å ta'n skikkelig ut. Gammeldags underholdningssystem og trangt som rakkern er fasiten.

HEEEELT nederst på listen min er vi enige om at man finner KLM. De er billigst og er derfor populær. med 10 seter i bredden på 777 er det en nono selv med AVOD i min bok.

Lufthansa flyr ikke 747 til hverken EWR eller PHL og ville for meg være ett godt valg. Full, gratis servering i økonomiklasse, AVOD (selv om enkelte KLM fan her på forumet ikke klarer seg med 30 filmer og 40 kanaler tilsammen )

Min anbefaling: Det kommer selvsagt an på pris, men Newark bruker ofte å være priset mer fornuftig en Philly og sør Jersey er enkelt med tog eller bil.

SAS, CO eller US blir anbefalingen for en enkel reise.

SAS er enkelt via ARN eller CPH. CO går direkte til EWR og opererer ruten med 757 akkurat som US gjør til PHL. Forskjellen er dog kjempestor. CO tilbyr AVOD mens US ingenting, så ta med PSP, touch etc

Skal du dra meg ut i Europa, er Lufthansa mitt førstevalg.
Tommy777 is offline   Reply With Quote