View Single Post
Old 06-01-2010, 15:42   #11
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

Default Re: Til priskrig mot Norwegian

RNN ruten er det nok ikke QI DY går efter. Deres indtil videre, eneste daglige afgang
skal, så vidt jeg er orienteret afgå fra RNN kl 2120 om aften...Det er altså kun for at vise flaget, så at sige.
Jeg kan kun få øje på ,at det her kommer til at ramme Bornholmstrafiken, og i sidste ende måske godstrafikken til og fra Bornholm, og Bornholm er afhængig af færgerne.
Og ligeledes er der ingen off. transport, what so ever, fra lufthavnen til resten af øen. Bornholm er ikke stor, men bornholmere er et stolt folkefærd, og jeg tvivler på at Norwegian får succes med deres satsning derfra, selv med deres lave priser. De vil få store problemer med at fylde 189 pax ind i deres B737, når først dagligdagen kommer, og nyhedens interesse har lagt sig.
Hvis DY vil have succes på Bornholm, og det vil de vel, så skal de altså flyve mere end denne ene afgang..
AT de kun vil flyve så sent, må være at de ikke satser helhjertet, men kun for lige at teste QI ...
Økonomien spiller vel også ind...flyvetiden til RNN er trods alt max. 20 minutter...
Det kan selv en B737 nok ikke tjene penge på...ej heller DY, om så crew fløj gratis-
DY må nok indse, at RNN med en B737-800 er en overmatchning over for QI 6-7 daglige afgange med en økonomisk ATR.
En af grundende til at vælge RNN, må være at skulle QI kollapse, ja så er de derovre
Hilsen
Ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote