Quote:
Originally Posted by FlightDeck
SAS har da reklamert med at de er "Europas punktligste flyselskap" i markedsføring både i aviser og på nettet mange ganger det siste året.
Kvalitet koster - men det er det i alle fall ingen som tør å si ...
|
Ja vi har jo nærmest blitt peppret med den informasjonen

Det burde jo også være en god intikasjon på hvor bra dette er blitt kommunisert ut når det i følge flere undersøkelser er en minimal forskjell i hvordan de reisende oppfatter kvaliteten på selskapene som flyr inneriks.
De selskapene i ulike bransjer som ønsker troverdighet om sin egen punktlighet, utfordrer seg selv åpent på den!
Quote:
Originally Posted by FlightDeck
Og når man lander sier ofte kabinpersonalet at "de er stolte over å jobbe i Europas punktligste flyselskap" og at denne flyvningen ikke var et unntak, etc.
|
Det er jo et effektivt middel for å kapre de lojale kundene hos Norwegian.
Slik jeg ser det skaper dette ikke annet enn en sterkere grad av lojalitet hos eksisterende kunder.
Dette kunne vært et stort fremskritt for Core
SAS, som virkelig kunne ha flagget produktet til en mer betalingsvillig forsamling hos konkurrenten!
Vi skal heller ikke glemme at det er
SAS her som har mest å vinne på å fremstå som et selskap med god forutsigbarhet. Historikket taler ikke akkurat til selskapets fordel på dette området. Derfor synes jeg det er synd at selskapets virkelige markedsfordeler ikke blir fremmet tydligere.