View Single Post
Old 31-12-2009, 16:48   #10
XPilot
SVG/ENZV

XPilot's Avatar

Default Re: Milliardene norske skattebetalere og de andre aksjonærer spyttet inn i SAS....

Quote:
Originally Posted by TCAS View Post
For hvem sin del mener du det beste for SAS vil være en konkurs? For Staten? For de ansatte? For passasjerene? For konkurrentene? For eierne? Ønsker du at de går konkurs bare fordi butikken går dårlig? Jeg synes det er merkelig å ønske et selskap konkurs...

Og tenk gjerne før du poster. Mange her på forumet jobber i SAS og vil bli direkte berørt, med de følger det vil ha for deres privatliv og familieliv.

Dersom Staten mener det er smart å være med på en ny emisjon i SAS, så gjerne for meg. Og det gjør meg heller ingenting om de sier nei. Det er tross alt de folkevalgte som tar beslutningen. Det er vel slik demokratiet fungerer? Forrige emisjon ble overtegnet, så man kan kanskje regne med at de får inn nødvendige penger uansett om Norge/Sverige/Danmark er med eller ikke. Og det beste vil kanskje være at de ikke er med. Jeg vet ikke, men jeg ønsker uansett ikke SAS konkurs.
Så du hva du quotet? Sorry SAS folk sa jeg!

Men det er det måte på å subsidiere arbeidsplassene selv om mange her inne jobber i SAS!
Firmaet er og blir et tapssluk og da er det bare tåpelig å hive penger ut.

SAS fikk uheldig støtte når Braathens drev med fordelaktige ruter og restriksjoner på andre selskap. når så andre selskap kom til fikk de også konkurenter som ble skviset ut ved prispress men da med sterke eiere i ryggen og nå har vi jo Norwegian, er det riktig at SAS da ikke skal konkurere på like grunnlag uten å bli finasiert av det scandinaviske folk?
Er det riktig at det scandinaviske folk skal fortsette å btale på et selskap som ved enhver monopol mulighet skviser folket med høye priser?

Det er flere selskaper som kan ta sas sitt VOID og det er muligheter for arbeidsplasser der og den enes død er den andres brød, enkelt og greit!

Klart det er synd på dem som blir berørt men det er ikke ensbetydende med at det skal sys puter under armene på dem for all fremtid.

Det finnes i dag ingen gode økonomi politiske grunner for at SAS skal ha mer stats støtte!

Angående det med konkurs så kunne jeg forklart det litt bedre, my bad:

Jeg mener at staten har betalt nok og heller må selge seg ut. Som privat selskap får selskapet føre frem som det ønsker men med dens inntjening i forhold til inntekter og gjeld så blir det nok en konkurs.
Jeg ønsker selvsagt at ingen selskap skal gå konkurs!

Last edited by XPilot; 31-12-2009 at 16:59.
XPilot is offline