Quote:
Originally Posted by MartinL
Helt korrekt! SAS klarer ikke å differensiere seg fra Norwegian, selv om de virkelig forsøker. Fokuset er på pris og ikke på de virkelige konkurranse fordelene til SAS.
|
Problemet med produktene til
SAS er i hovedsak definert best slik: alle unntakene.
- Gebyr-fritt, men gebyr for spesialbaggasje, drivestoff-tillegg på IC,
- Lounge-tilgang i biz, men ikke om det var WF (som
SAS eier).
- Lounge-tilgang på bonus-billetter i biz (som ikke er ekte biz, ref nylig tråd)
- Hele kabalen om hvilke flighter man får frokost/kaffe/te på og ikke.
- Ingen Economy Extra innenriks, selger biz men har bare Econ Extra på intra-skandinavisk, etc.
Med noe så enkelt som å strømlinjeforme litt så plutselig er det ikke en faktor om man flyr SKNO/SKDK/SKSE/WF, like klasse hadde gitt like goder, og vips kan man se på det hele som et helhetlig selskap fra kunden sin side.
Så nå har de klart å få noe lunde ro internt, de har klart å få punktligheten på plass, kansje de kan bruke 2010 på å få oss til å tro at de kan operere som ett selskap også?
Kansje om man hadde sluttet å assosiere hver resultatsfremlegging med disse to tingene for kundene:
- Nå skal vi i gang med et nytt sparesprogram, nå begynner vi på en ny runde masse småendringer for å gjøre tin inkonsekvent
- Nå skal vi relansere/satse på nye "nytt" og fikse
SAS.
Slutt å prat om å gjøre ting bedre, bare fiks det.
-A