Quote:
Originally Posted by Hickok
Det er mange enkle grep de kunne ha gjort for å bedre kundefokus. Hvilke incitamenter finnes det for å få forretningskundene til å betale mer for billetten? Det eneste ekstra en får for en fullprisbillett i dag er fleksible avganger. En må stå i samme innsjekkskø, i samme kø i sikkerhetskontrollen, og vente på tur for å boarde flyet. Bagasjen kommer når det passer selskapet, men i hvert fall ikke først. I tillegg må en sitte i de samme trange setene som alle andre (hvis en ikke flyr gamle BU fly, da). Det siste halvannet året har antallet avganger blitt redusert kraftig, noe som igjen gjør verdien av en fleksibel billett mindre.
|
Helt korrekt!
SAS klarer ikke å differensiere seg fra Norwegian, selv om de virkelig forsøker. Fokuset er på pris og ikke på de virkelige konkurranse fordelene til
SAS.
Skal de tjene penger må de reisende få en oppfatning om at det er riktige penger å betale mer for biletten hos
SAS!