Quote:
Originally Posted by TCAS
Jeg ser heller ikke stor endring av kundefokus, men jeg klarer heller ikke se hva som kunne vært så stort annerledes. Fokus rettet mot forretningsreisende kan man vel ellers si er oppfylt gjennom svært god punktlighet. Det kan man vel si er god kundefokus?
Ellers sier SAS selv at de er i god rute, og til og med foran rute, med Core SAS. Slik jeg har skjønt det ligger det ikke så mye mer i det enn at de er i rute med konstnadsbesparelser og strømlinjeforming av organisasjonen. De må kanskje rive ned før de kan bygge opp? Man har kanskje begynt å se de små skritt tilbake, men det er fortsatt mye som gjenstår!
|
Det er mange enkle grep de kunne ha gjort for å bedre kundefokus. Hvilke incitamenter finnes det for å få forretningskundene til å betale mer for billetten? Det eneste ekstra en får for en fullprisbillett i dag er fleksible avganger. En må stå i samme innsjekkskø, i samme kø i sikkerhetskontrollen, og vente på tur for å boarde flyet. Bagasjen kommer når det passer selskapet, men i hvert fall ikke først. I tillegg må en sitte i de samme trange setene som alle andre (hvis en ikke flyr gamle BU fly, da). Det siste halvannet året har antallet avganger blitt redusert kraftig, noe som igjen gjør verdien av en fleksibel billett mindre.