Quote:
Originally Posted by Wiggo Hovde
Tja, ikke vet jeg hva som er dødvekt på Norwegian sine 300 (sikkert ikke nøyaktig lik vekt på alle) og hva som er dødvekt på SAS sine 700 (sikkert forskjellig der også). Men DY sine 300 tar 148 pax mens SAS sine 700 tar 134. Altså 14 flere pax i DY sine 300 enn SAS sine 700. Så kan det vel også tenkes at DY sin maskin var full, mens SAS sin ikke var det? I tillegg hadde kanskje DY mer drivstoff ombord. Vil anta at type motorer også spiller inn her?
Når det er sagt, så måtte også SAS gi opp å lande på Vigra etterhvert. Mener jeg observerte 3 diverta fly fra SAS på ank/avg infoen til MOL som skulle ha vært på AES.
Tar jeg ikke helt feil så kom vel ikke West Air Sweden ned på AES heller. Mener jeg hørte 2 ATP ta av fra MOL i kveld.
|
SAS -700`er har 140 og 141 seter.