Quote:
Originally Posted by torer
DY408, med LN- KKN, som er en -300, som også skulle til Vigra, gikk jo også til molde, så argumentet om større fly holder ikke. SAS har vært der med LN- TUD, som er -700.
|
Tja, ikke vet jeg hva som er dødvekt på Norwegian sine 300 (sikkert ikke nøyaktig lik vekt på alle) og hva som er dødvekt på
SAS sine 700 (sikkert forskjellig der også). Men DY sine 300 tar 148 pax mens
SAS sine 700 tar 134. Altså 14 flere pax i DY sine 300 enn
SAS sine 700. Så kan det vel også tenkes at DY sin maskin var full, mens
SAS sin ikke var det? I tillegg hadde kanskje DY mer drivstoff ombord. Vil anta at type motorer også spiller inn her?
Når det er sagt, så måtte også
SAS gi opp å lande på Vigra etterhvert. Mener jeg observerte 3 diverta fly fra
SAS på ank/avg infoen til
MOL som skulle ha vært på
AES.
Tar jeg ikke helt feil så kom vel ikke West Air Sweden ned på
AES heller. Mener jeg hørte 2
ATP ta av fra
MOL i kveld.