View Single Post
Old 28-12-2009, 11:06   #10
PP
ScanFlyer Molded

Default Re: CPH: Rutenyheder 2010

Quote:
Originally Posted by MartinL View Post
Ja godt nok fortjent det. Vi skal heller ikke glemme at 2009 var et meget bra år for Osl med mye nytt, i motsetning til CPH som nærmest stod stille.
2009 var nu et ganske udemærket år for CPH på rute fronten. Efter Sterlings kolaps var fokus på at få genoprettet denne trafik og med Transavia, Norwegian og Cimber Sterling må dette siges at være opnået. Men på den interkontinentale front var det ganske korrekt et år uden den store udvikling.

Quote:
Originally Posted by MartinL View Post
Ruten som PP var skråsiker på at aldri ville komme, landet jo med daglige allerede i høst, men det ser ut til at han ikke ønsker å kommentere det
Det må være din fortolkning at jeg har haft den holdning. Min holdning har hele tiden været at årsagen til få interkontinentale ruter fra OSL er begrænset marked, low yield, begrænset feed muligheder - hvilket giver et begrænset potentiale men naturligvis ikke udelukker IC ruter. Men det kræver selskaber med et lavt omkostningsniveau der således kan leve med at ruterne delvis er baseret på low yield trafik. Thai er et godt eksempel på dette og naturligvis positivt for OSL at de kommer ind og viser der er muligt at drive IC trafik fra OSL.

Disse udfordringer som OSL har i forhold til IC trafik er for såvidt også gældende for CPH og ARN hvilket jeg også tidligere har nævnt. Nå men dette er jo en helt anden diskussion som egentlig ikke hører til i denne tråd - så skal vi ikke MartinL udsætter dette til en anden god gang

PP is offline   Reply With Quote