Quote:
Originally Posted by rampen
Blir vel litt for dumt å si at de som skal til Trondheim må fly via Oslo egentlig, tar vel faktisk kortere tid å reise med offentlig kommunikasjon til Ålesund og fly til Trondheim derfra enn å fly via Oslo.
|
Viser at lokalkunnskapen ikke er sterk. Kjappeste reisetid mellom Molde sentrum og Vigra med offenlig transport er 2 timer og 45 minutter (0740 fra Molde bussterminal, 1025 på Vigra) med bytte av buss på Moa trafikkterminal.
Dog, til første avgang fra
AES til
TRD går det ingen offentlig transport. Avgang nr 2 er på ettermiddag og denne avgang er også dagens siste på strekningen.
Årsaken til at ruta
MOL-
TRD sliter er ene og alene et elendig rutetilbud. Med første avgang fra
MOL kl 0920 er man ikke i Trondheim sentrum før kl er tett på 1100. Da har man for lengst kommet frem med privatbil om man kjører fra Molde sentrum kl 0700. På retur må man vente til 1840 før det går fly. Da er man med andre ord nesten ved middagsbordet hjemme i Molde etter feks et dagsmøte i Trondheim om man kjører bil.
SAS har de siste årene gradvis forverret tilbudet på strekningen. For ikke mange årene siden var det om jeg ikke husker helt feil 4 daglige rundturer med en tidlig morgenavgang i begge retninger. Nå er man nede i 2 og første avgang fra
TRD til
MOL er kl 1025. Den avgangen er ikke brukendes til noe som helst.
Tro meg, jeg jobber i en bransje hvor vi holder kurs i diverse kraner, trucker osv. Vi har mange deltakere nord fra og aalle som én klager over at
SAS ikke har rutetider som det går an å benytte seg av. Derfor blir det til at de kjører bil eller flyr via
OSL.
Forøvrig er det en stund siden denne saken ble en nyhet:
http://www.molde-airport.com/forum/s...ad.php?tid=301