Quote:
Originally Posted by HMWK
Kunne dette være noe for DY?
|
Quote:
Originally Posted by LN-MOW
Vurdert, men ikke funnet egnet.
|
Quote:
Originally Posted by LN-MOW
Kjenner ikke begrunnelsen, men jeg regner med at rekkevidde nok veide tungt. SAS hadde en del vektproblemer på BKK-ruta og en DY-maskin ville hatt en god del flere seter og dermed blitt adskillig tyngre. I tillegg er det hele 34 km lenger til OSL enn til CPH. 
|
Nå bør det også legges til at det nok er endel viktige grunner på hvorfor 767 passer bedre for
ANA enn for DY, itillegg til nødvendig rekkevidde. For det første så har
ANA en stor 767-flåte fra før slik at de unngår kostnadene det medfølger med å få en ny type inn i flåten. Itillegg så er vel sjansen for at
ANA har fått disse 767ene ekstremt billig som kompensasjon for problemene vedrørende 787. Hvilket da gjør at regnestykkene til
ANA og DY angående 767da vil se totalt forskjellige ut