View Single Post
Old 22-12-2009, 09:31   #14
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,962
Default Re: Men 767 er ikke død...ennå - ANA bestiller 5 stykker

Quote:
Originally Posted by HMWK View Post
Kunne dette være noe for DY?
Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Vurdert, men ikke funnet egnet.
Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Kjenner ikke begrunnelsen, men jeg regner med at rekkevidde nok veide tungt. SAS hadde en del vektproblemer på BKK-ruta og en DY-maskin ville hatt en god del flere seter og dermed blitt adskillig tyngre. I tillegg er det hele 34 km lenger til OSL enn til CPH.
Nå bør det også legges til at det nok er endel viktige grunner på hvorfor 767 passer bedre for ANA enn for DY, itillegg til nødvendig rekkevidde. For det første så har ANA en stor 767-flåte fra før slik at de unngår kostnadene det medfølger med å få en ny type inn i flåten. Itillegg så er vel sjansen for at ANA har fått disse 767ene ekstremt billig som kompensasjon for problemene vedrørende 787. Hvilket da gjør at regnestykkene til ANA og DY angående 767da vil se totalt forskjellige ut
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote