View Single Post
Old 20-12-2009, 07:28   #7
pgaa
ScanFlyer Molded

Default Re: Til Wien i SWISS-Biz..

Dato: 18 Desember 09
Rute: ZRH-OSL
Flytype: Airbus A319
Flight: LX1216
Flytid: 2 t 15 min
Regnr: HB-IPY
Gate: A65

Sitter i loungen noen timer, ser at flight LX1216 til OSL har fått gate A65. SWISS Business Lounge ligger greit til i forhold Gates A-området, ned rulletappen så er man der..
Kommer meg gjennom security uten problemer. Har god tid så tar en runde nedover Gates A-området å kikker. Emirates med en 777-300 og THAI med A340-600 taxer for take-off ser jeg..

Denne NIKI-maskina kom inn til gate idet jeg gikk forbi..

Går tilbake til gate A65 hvor det er klart for boarding ganske straxx. Boarding er oppført med 16:30. Er ikke så mange ved gate når boarding starter, så er tidlig på flyet. Finner mitt sete 2F.. Maskina som skal fly oss hjem til kalde Norge og Oslo er en Airbus A319 med regnr HB-IPY. Så fort de fleste av paxen på Business har fått satt seg kommer runden med Henniez-vann og våtservietten. Fikk også en pose med Happy Mix fra Soletti - rettere sagt salte kjeks. Var satt av 2 rader for Business og totalt 5 stk pax. Var også bra belegg på apekatt-klasse uten jeg tok en nærmere titt.

Avgang var opprinnelig 16.50, men grunnet uvær i Europa måtte vi vente på noen som kom fra Brussel og ble ikke pushet før rundt 17:10. Besetningen var denne kvelden 2 kvinner på min alder og en mannlig First Officer i 40-årene vil jeg tippe..Gardinene ble trukket for og spisingen kunne man komme igang med. Valgte kyllingbryst med salat, olivenolje, en slags smørost og brød kom etterhvert. Alternativet hadde vært noe pastagreier..Ett par glass cola ble også helt nedpå. Besetningen var også som på alle mine andre SWISS-fligther disse 2 dagene meget serviceinnstilte, spørsmål om påfyll av drikke og om det var ellers no man ville ha.. Til slutt fikk jo denne Konfekt-saken og denne sjokoladen fra Lindt. Tok en bit som het Cornet Reve. Lander på OSL ca 20 min etter rutetid.

Og siden jeg skulle innom Tax-Free for å kjøpe noe vin for gamlingen, ble det å litt Lindt-sjokolade til meg å samma slengen
Deretter bar det hjem med Flytoget!

Salte kjeks er ikke så godt, men fikk tygget det ned..

Denne var meget god..

Lindt-sjokolade er gode greier! Dette er en Cornet Reve-bit..

KONKLUSJON: SWISS leverer ett meget bra produkt.. . Greit å farte rundt i Europa på billige Business-billetter!

Last edited by pgaa; 20-12-2009 at 07:49.
pgaa is offline   Reply With Quote