Dato: 17 Desember 09
Rute: ZRH-VIE
Flytype: Airbus A321
Flight: LX1582
Flytid: 1 t 25 min
Gate: A02
Etter å ha besøkt SWISS Business Lounge, begynner jeg å rusle mot gate A02 som er satt opp for denne flighten. Innsjekking hoppet vi elegant over, siden denne var gjort på nett allerede. Kommer meg greit gjennom security og det som måtte være.. Skal sies at han ene vakta der ikke hadde stått opp med rett ben denne dagen..
Men jeg satt å ventet i ventehallen på boarding skulle komme igang, fikk jeg også øye på noen kjendiser, må kanskje ned på C-kjendisnivå - men en del utøvere fra det norske landslaget for bortover-ski satt å ventet på boarding skulle komme igang for flight JP311/LX4248/SK8923 Ljubljana. Var Adria Airways med en CRJ900 som fløy denne..
Etterhvert kom det boarding for min flight LX1582 til Wien på tavla. Boarding startet klokken 16:45, gikk trappa ned ned til gate A02 hvor køen der var ganske stor allerede.
Stilte meg i køen og etterhvert kom det en buss også som skulle ta første pulje ut til Airbusen i A321-utgave som sto på remote stand. Kom frem til flyet, hvor vi måtte vente 8-10 min for vi slapp ut. De var ikke helt ferdig med undersøkelesen av flyet. Kom ganske tidlig på flyet og fant mitt sete som også denne gangen var 3F og Henniez-vann og våtservietten kom ganske kjapt også her.. Kom etterhvert andre 3 andre busser med pax, så ble stinn brakke på apekatt-klassen. Det var satt av 3 rader for Business og 6 pax som besatt de radene.
Besetningen besto av 3 unge frøkener denne gangen. Gardina ble trukket igjen og servingen kom igang etter som man hadde kommet opp i lufta 10 min etter rutetid som var 17:10. Damene i kabinene leverte meget bra her også, og var meget påpasselig med påfyll diverse drikker både med å uten %-innhold for de som ville ha det. Fikk servert en alldeles nydelig variant av kylling, noe av det bedre jeg har smakt på lenge!. Brød, ost og en nydelig sjokolademousse var også en del ett utmerket måltid. Cola med sitronskive og is sto for veskeinntaket. Fikk også denne såkalte Konfekt'n
Kom etterhvert beskjed fra kapteinen at man forventet å lande på Flughafen Wien om 20 min.. Gardina som skiller Business-pax fra de på apekatt-klassen ble trukket til side og at en måtte slå av elektronisk utstyr, rette opp seteryggen etc.. Selv om vi var noe forsinket fra Zurich Airport landet vi On-time i Wien klokken 18:35. Denne gangen er jeg en av de første til å komme meg av luftbussen så fort døren har åpnet.
Denne var fantastisk god!
Cola med sitron og is er godt det..
SWISS Magazine
Vel inne på flyplassen er det bare å følge pilene til
CAT (City Airport Train), toget som skal ta meg inn til Wien denne kvelden. Og det skal det bruke 16 minutter på. Billetten hadde jeg booket på internett dagen i forveien. Rakk en avgang som gikk 19:05. Fra endestasjon Wien-Mitte var det 5 min gange til Hilton Vienna som var mitt hotell for natten. Dette hotellet ligger ved Am Stadtpark 1. Det var en 4 minusgrader i Wien denne kvelden.