Quote:
Originally Posted by O_K_
Koster det egentlig SAS så mye å ha biz på europarutene? De må ha inn ett eget sett catering, og huske å smile litt ekstra lengst fremme i flyet, men bortsett fra det? Selger de ingen biz billetter så er det jo bare å flytte skiltet med biz forran denne rad inn i gally, selger de noen biz billetter så tjener de godt på det.
|
Det var akkurat det jeg tenkte også! Dessuten er det et dårlig move i forhold til å prøve å selge inn feed til langrutene ut fra
CPH/
ARN. Folk som da flyr business velger nok heller andre alternativer.
Kanskje
SAS heller skulle starte som BA med å gjøre biz billettene noe billigere, ev selge upgrades? Bedre å få inn litt mer penger enn ingenting.
Slik som det er i dag er jeg ikke villig til å betale 10-12 laken for en t/r i biz mellom Norge og Tyskland, når jeg kan betale 2. Men hvis jeg kunne oppgradere til biz for f.eks. 500 kr 24 timer før avgang, ville jeg nok vurdert det. Men
SAS må i så fall gjøre det slik at de som betaler for biz ikke "utnytter systemet".
Dessuten har jo LX blitt populære på sine billige biz billetter. Kanskje
SAS rett og slett har priset seg ut av biz markedet i Europa? Kanskje burde de heller ta Eco Extra betalt og drevet med biz service?
BF