View Single Post
Old 13-12-2009, 06:48   #18
Tally-Ho
ScanFlyer Gold

Thomas Cook Re: Oslo-Frankfurt-Dubai-München-Oslo

Quote:
Originally Posted by ph-ndr View Post
Jeg kan spe på litt her, etter å ha vært der tre ganger. Ingne av de etter eget ønske, og heldigvis relativt korte turer.

Dubai er og forblir et inhumant høl, overfladisk på et vis ikke en gang amerikansk juleshopping kan få til, og på toppen er det gjennomsyret av rasisme (enten er du en av de lokale og en del av en av stammene, eller så er du annenrangs og bare der for å lage deres verden slik de vil ha den, med mindre du er i byggbransjen, da er du mest sannsynlig en del av moderne slavedrift).

Stedet representerer gull, glor og glitter, ikke fordi det har en funksjon, men "fordi vi kan". Det representerer en holdning som ikke er bærekraftig på lere vis enn er verdt å nevne og en arroganse du sjeldent møter andre steder.

*flame off*

Utover dette er det en koselig plett.

-A
------

Jeg er på mange måter enig. I forbindelse med div. crew-stop har jeg vel vært her ca 50-60 ganger de siste 13 årene.
På disse årene har byen bare eksplodert. Da jeg kom hit var det nesten ikke trafikkproblemer, og selv med den fancy og nye togsatsingen, er byen er mareritt å komme frem i med bil.
Byen er glorete (ja nesten "Harry"), og minner meg litt om Las Vegas.
Men noen ting kan man da gjøre her i denne "artificial world", f,eks. ta en ørkensafari med en jeep, ev titte på de lokale "souks". Spesielt deres Gold-Soak er et syn.
Ellers har våre crew sine vannhull her (som andre steder), og når man ligger her nede i innpå en uke i blant, rekker man å finne noen særdeles brukbare steder. Den lokale pengeenheten Dirham er låst til dollaren, og derfor er det rett så rimelig for en nordmann å spise og hygge seg her nede nå. Hotellprisene er også på veg ned, p.g.a. finanskrise og overkapasitet.

Tally-Ho
Tally-Ho is offline   Reply With Quote