View Single Post
Old 10-12-2009, 16:15   #12
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Southwest tjener godt på 0,- i bagasjegebyr

Folkens, vi er naa inne i den stoerste krisen siden krigen, saa det som skjer i innevaerende og mye av neste aar vil ikke vaere normen for hvordan markedet og inntjening vil vaere i bransjen.

Som vi vet fra tidligere, vil alle kriser ha en slutt. SAS sin strategi er meget smart, det samme er Southwests

MartinL, differensiatorer gjoer LH, BA, KL og AF blandt andre til vinnere som har overskudd og suksess langt over det LCC vil gjoere. SAS er en hybrid akkurat naa fordi produktet deres forvirrende og midt i mellom LCC. Jeg er 100% overbevist om at SAS vil vinne paa aa innfoere mer service, i tillegg til fri bagasje. Dersom du tror at loesningen for SAS er aa bli mer lik LCC konkurrentene til dyrere pris, sprinter du SAS inn i skifteretten.

Modellen med service funker. Se paa Lufthansa med sine Warsteiner flasker og akkumulert overskudd de siste 10 aarene. Loesningen er ikke aa bli daarlig som DY og andre. Da forsvinner motivasjonen til de som velger SAS med dyre billetter paa grunn av bedre service og forsvinner de som betaler dyre billetter, forsvinner ogsaa SAS
Tommy777 is offline   Reply With Quote