Quote:
Originally Posted by Harald Oanes
Jeg kjører en tur helt fra Stavanger, og vil selvsagt da få med meg mest mulig når jeg først har kjørt så langt, har derfor et par spørsmål - og et motto; "det finnes ingen dumme spørsmål, kun dumme svar..." Derfor håper jeg at noen av forumets danske venner, eller andre som har kjennskap kan hjelpe meg litt i planlegging
|
Lad mig se om jeg ikke kan hjælpe lidt...
Quote:
|
Mest almindelige konfiguration er landing 22L (over Kystvejen) og start 22R (forbi Flyvergrillen). Men især på denne årstid kan landing 04L og start 04R og ganske ofte forekommer - og i denne situation er der ikke meget ved at være på Kystvejen da de er for højt.
Quote:
Finnes noe sted man kan sitte inni bilen og fotografere, f.eks langs Kystvejen? Hvis ikke, er det mulighet for å parkere bilen og trille med kørestol for fotografering, uten av avstanden er for lang (vær-avhengig)?
|
Det er stop og parkeringsforbud på hele Kystvejen og der bliver håndhævet af politiet. Men der er en lille parkeringsplads ved Airland på Kysvejen hvor det er muligt at holde uden problemer og det er gratis. Jeg vedhæfter et lille googlemaps der viser denne parkeringsplads.
Quote:
Risikerer man å få et automat-våpen i nakken når man sitter i en bil og fotograferer grunnet ekstra sikkerhetsoppbud rundt det som skjer i København denne weekenden (4. og 5.12)?
|
Jeg tror ikke du skal være bekymret disse dage. Ja COP15 starter d. 4 december, men Obama kommer først d. 9 dec og de resterende statsledere først d. 17-18 dec - hvor der foresten indtil videre er ca. 85 statsledere der har bekræftet deres deltagelse. Mit bud er at det faktiske antal bliver +100.
Quote:
Jeg kjenner jo kun navnet "Flyvergrillen", finnes en plass her hvor man kan fotografere - eller må man sitte hele dagen og spise for å få lov til å fotografere :-) ?
|
Ja flyvergrillen er en grillbar der ligger ved siden af bane 04L-22R og som har bygget en jordhøj hvor man kan se udover lufthavnens arealer fra. Desværre er der kun trapper op til selve højen så den er ikke tilgængelig med Kørestol. Der kan dog fotograferes fra deres parkeringsplads men det er gennem hegn og der er buske/pæle i vejen.
Quote:
Finnes det plasser i noen av terminal-bygningene hvor man kan fotografere, fra kørestol?
|
Nej kun airside efter security...
Quote:
Finnes det et sted på internet hvor man kan bestille sol og blå himmel...? :-)
|
Det er desværre en vare som i december måned er i rest-order