Ligemeget om du må tage et eller 2 stk bagage med dig...regler for håndbagage er jo ikke ændret af den grund...5-8 kgs....er vel OK...
Ved godt, at nogle amerikanere føler sig højt hævet over denne regel, men sådan er det altså ikke hos vi andre..
Et exempel fra så sent som idag den.27nov..
1 pax skulle flyve
AAR-
CPH-
EWR SK1240/CO123...
ville kun checke 1 stk ind..vægt 23kgs..fint for os...ville have det andet stk med som håndbagage, "because I`m used to that", . Jamen fint nok..min check-in pige ønskede at
veje den, hvilket pax pure afviste...
Som vagthavende blev jeg tilkaldt, og kunne kun meddele pax, at flyet gik 0630 med eller uden ham, og hvis han ønskede at komme med, så måtte vi veje bag....og nu kunne jeg da godt forstå hvorfor han ikke ville have den vejet...vægt 33 kgs !!!.
tilspurgt hvorledes han ville få den op i overhead bins var svaret at det gjorde crew for ham..
Vi bad ham checke bag ind,og det nægtede han igen...resultat: SK1240 gik med 1 tom plads..
Pax ville så med QI550 til
CPH kl 0700...Det kom han...betalte for en ny enkelt billet...betalte overvægt til
CPH, fik bag ckd til
CPH only ....og som rosinen i slutningen, ja så kom han heller ikke med CO123 eller SK909 for den sag skyld., af præcis samme grund som i
AAR
Og vi ved så ikke noget om hvorledes pax er kommet fra
CPH..men det har helt sikkert ikke været omkostningsfrit for pax, idet hans billetter ikke var ændringsbare
Hilsen
Ole