View Single Post
Old 19-11-2009, 10:08   #16
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: EK ønsker seg +20 A380

Quote:
Originally Posted by A346 View Post
Interessant, var dette i økonomi eller lenger fremme? Har lest en rekke tilbakemeldinger som slakter 777-300ER pga antall seter i bredden som gjør setet og midtgangen svært smal, harde seter og mangel på fothviler som gjør at beina ikke får god nok hvile. ICE systemet får imidlertid skryt. A380 får derimot bare skryt på alle punkter.

Skal selv teste begge disse i tillegg til A332 i desember.
Det var i C-klasse og alle tre setekonfigurasjonene ble testet, TR kommer (senere en gang). Generelt sett ble A380 "for stor" og service om bord var lagt opp annerledes enn på B777 og var for "rotete" sammenlignet med B777. Skal jeg fly C-klasse med dem igjen skal jeg sikte på 777 med nye seter fremfor A380. Samme ICE-system på A380 og 777, men det på A380 krenlget ten del. Som nevnt tidligere, ankepunktene har nok mer med selskapet å gjøre enn fabrikken som laget flyet. Og når det er sagt, ingen av dem var dårlige, dene ene var bare bedre enn den andre!

De fleste negative tingene jeg har hørt om 10 i bredden på turist er stort sett fra folk som ikke har sittet der. Er et par relativt ferske TR her inne med folk som synes det var helt greit der bak. (Det med fothvilere er det nok delte meninger om - noen liker dem, andre synes de er i veien.)

Dessuten er B777-300 mye penere å se på