Quote:
Originally Posted by petru26
....Hvis du er ny med foto og ikke er sikker på innstillinger, så er grønn firkant kraftig undervurdert! ..... begynn med å se motiver, utsnitt og fine detaljer, det er tross alt det foto handler om :-) så får man heller lære seg å justere å skru og stille inn etterhvert.
|
Joda! Jeg er enig i at komposisjon er viktig! Men SK931 ga inntrykk av at han har tatt bilder før. Han ønsker å få bedre bilder, og grønn firkant kan gi det i enkelte tilfeller, men kan også gi dårligere! Å lære seg å kjenne kameraet, og hvordan det reagerer, tror jeg fortsatt jeg har beskrevet den beste måten. Skal man bare lære seg å komponere, er vel et kompakt like bra! De fleste som kjøper speilrefleks, har nok hatt en kompakt tidligere, og selv da kan overgangen til speilrefleks være hard! Med grønn firkant lærer du lite, og modene P og M og TV er for vidrekommende! Men for all del, har du aldri tatt i et kamera før- er jeg enig! Men så har du jo de som aldri lærer seg komposisjon da- kan bli trist i lengden bare å ta på grønn firkant