Ja jeg må jo innrømme at noe særlig vakker er den ikke denne store kjempen, og da er jeg relativt bekskjeden (!), men selvsagt går funksjon foran form i en slik konstruksjon. Det mest imponerende er ikke størrelsen, men hvor ekstrem fort den bremser opp - inn på samme taxe-vei som en hver Widerøe-maskin, og så vips - så var den parkert. Og så lyden da, den virkelig HYLER - plattformen på Sola er ekstremt nær taxebanen, så man kan si at man hørte henne godt...
Den lave vintersola midt på dagen er ikke godt nytt når et fly kommer sørfra, så noen bilder fra innflyvning og landing vil jeg helst ikke laste opp, det sier seg selv når en tar bilder midt mot sola... Men våger meg på et bilde etter aktiv bruk av etterbehandling...
Jeg har jo sett den parkert et par ganger, og klarer ikke lengre å bli så veldig imponert over størrelsen... Men stor er den jo!
Ok da, den er vel litt stor...
Men vakker kan vel ingen fulge-elsker kalle denne fuglen, det virker som den er oppblåst i magen etter å ha fortært et par 10-talls hvaler...
Den lange ull-underbuksa henger til tørk bak FO, kommer godt med i vinter-norge...
Nesten like mange hjul som et Australsk Road-Train, men kanskje større motorer...
Så nær har en vingetipp aldri vært plattformen på Sola...
Nok et bilde rett i mot sola, og igjen kraftig etterbehandlet... Nå er ankeret kastet og anker-drammen skal drikkes sammen med det lokale stamme-folket
Hei å hå
H.