Quote:
Originally Posted by LN-KGL
Det er delvis riktig storg, det er også slik at DY har en del 737-300 (28 av 46) og så de tre MD-80ene som ikke har så mange seter. Hvis DY hadde hatt samme passasjerkapasitet som FR (gjennomsnitt DY 162 mot FRs 189) så tror jeg også overskudd pr. fly hadde vært bedre hos DY enn FR (DY matematisk 7,5% bedre enn FR).
Antall passasjerer er litt mer vanskelig å se på så lenge Ryanair ikke oppgir sin RPK. Uten den kan vi ikke se på gjennomsnittlig avstand pr. flight, men med så mange flere passasjerer må FR ha en del mindre gjennomsnittlig sektordistanse - DYs i 3dje kvartal var 1066 km - og så flyr FR mye mer red eye enn DY.
Det må også nevnes at FR solgte tre 737-800 ( CSX og CSY til Atlant-Soyuz og CSW til Ethiopian) i løpet av 3dje kvartal og så har de siden juli hatt to til klar for salg. Disse salgene slår vel også positivt inn i resultatet.
|
Alle 3 -800er du nevner ble solgt alrede för og ikke pavirker DY sitt kvartals-resultat...