Re: Store Danske virksomheder dropper SAS
Jeg vet ikke om de gjør det fremdeles, men i hvertfall for få år siden kunne man møte opp på flyplassen i Amsterdam for å kjøpe en superbillig (nesten gratis) flyreise til en eller annen destinasjon. Jeg tror faktisk man kun betalte avgiftene. Mange gjorde dette, og tok en tur/retur på samme fly for eksempel til USA. Bort og snu. Hvorfor? For å få gratis mat og drikke? Nei. Fordi de likte å fly? Nei. Fordi de kunne se filmer ombord? Nei.
For å samle poeng? Ja.
Min personlige mening er at bonusprogram er noe ordentlig tull. Det var vel greit i de dagene hvor man faktisk fikk en gratis reise når man skulle. Men sånn jeg hører (fra dere på forumet og en del andre) så er det mer irritasjon enn glede med disse bonuskortene. Flyselskapene blir kjipere og kjipere, det er koster mer og mer, det er vanskelig å komme igjennom til de man skal hos flyselskapene (du er nå nummer 100 i køen, forventet ventetid er 2 timer...).
Jeg lurer på hvor mange årsverk flyselskapene bruker på dette arbeidet, og hvor mye det koster. Kutt kostnadene og gi de innsparte pengene til de som kjøper billettene.
"Gud den almektige sa at alt som er for komplisert er unødvendig, og det som er nødvendig, er enkelt" - Livsmottoet til Mikhail Kalasnjikov.