View Single Post
Old 19-10-2009, 00:01   #1
Harald Oanes
ScanFlyer Silver

Default Høst, snart vinter...

...dagene blir kortere, kveldene lengre. Dagslyset kan ikke lengre gi en utstrakt hånd til lange spotter-kvelder. Jeg er priviligert, har hjemmekontor, snill sjef og ingen som ser meg når jeg sniker meg ut midt om dagen. De korte dagene er gode når været har vært som de siste dager i Rogaland, mye høst-sol, litt vind - og intet vått ovenifra. Det er god plass på plattformen midt om dagen, og det er greit for en som ikke kan stå på beina og trenger en hel lengde rekkverk for seg selv, så man finner ikke meg på "noen som blir med å spotter på søndag..." greiene, men selvsagt blir jeg glad når noen kommer innom og holder meg med selskap... Nok vas, her er noen bilder fra disse flotte sol-midt-om-dagen dagene...

del1

Jeg trekker til meg alt rundt en MD, lyden, designet, lukten - det hele. Fremdeles ikke kommet over sjokket av at Long Beach ble til Seattle en gang for mange år siden. Når ikke flere MD finnes i SAS, så forsvinner også litt av meg - jeg er vokst opp med DC9, bodde i hele min oppvekst rett under innflyging nordfra til Sola, kun få km fra flyplassen...

Jeg har blitt kontaktet av 2 piloter, en i Norwegian og en i Thomas Cook den siste tiden, da de har likt mine bilder, noe jeg setter stor pris på. Ekstra stor pris setter jeg på at det også har blitt en veldig fin kontakt videre, både via mail og sms. Det setter en rolig og sindig (?!?) Rogalending stor pris på.
Så det er bare SÅ kjekt, når man ser så mange hyggelige piloter - og ombord i en MD er de så hyggelig at en t.o.m åpner vinduet for å hilse, har sagt det før - men, dette setter jeg veldig pris på...

Denne front er etter min mening noe av det fineste som er på et ord. trafikk-fly, og det er SÅ flott at de kan levere så bra produkter fra Sør-Amerika...

4xKLM på ett bilde...

Sør-Amerika hadde 2 representanter på Sola denne dag, hva denne gjorde her vet jeg ikke - har i alle fall ikke sett den før jeg...

Laget SAAB et så bra fly, at det rett og slett kostet hele produksjonen av pax-fly...? Jeg var mektig imponert da jeg leste om denne SAAB`en første gang, og i tillegg fikk fly den og fikk snakket med en ombord som hadde vært med på å utvikle den, og fortalte hvor avansert den faktisk var da den "kom til verden"...

Kveldssol og undereksponering kan også skape stemning...

Nei, jeg skal ikke glemme B737`ene... for all del...

Denne tok av fra et sted jeg ikke har sett før, rett ut på bane 36, startet opp da det sto igjen ikke mye mer enn 1/3 av banen, noe som gav et utmerket motiv fra plattformen

Hadde det bare vært "lyd-film/brikke"...

Har virkelig sansen for denne størrelse fly... Det står "J Z" i fronten, kan det være et av flyene til JAY-Z...?

forsettes...

Last edited by Harald Oanes; 19-10-2009 at 10:22.
Harald Oanes is offline   Reply With Quote