Som et behagelig avbrekk fra hverdagens mas planlegges det i disse dager en avslappende ferietur fra 9. Des til 21. Des. 2009.
Da det er årevis siden ferien har bestått av sol, varme og flotte strender, blir dette en prioritering denne gangen.
Jeg har verken har vært i Karibien eller Thailand, og dette er derfor de to aktuelle destinasjoner denne runden.
Jeg har sirklet meg inn på enten Barbados eller en kombinasjon Bangkok (2-3 dager) / Phuket (resten).
Begge destinasjoner kan by på godt klima den aktuelle delen av året (Desember), og det er omtrent like greit å komme seg begge steder.
Prismessig (for fly og hotell) kan de også ende opp likt, alt etter ønske.
Da jeg for tiden står omtrent 50 / 50 hadde jeg satt pris på innspill både pro og contra begge destinasjoner. Målet er som sagt sol og varmt klima, strender, opplevelser, mat og drikke!
Flyreisen er egneltig ikke det vanskelige temaet, med kan for ordens skyld opplyse om det jeg ser for meg;
Barbados
DY
OSL -
LGW
VS
LGW -
BGI
VS
BGI -
LGW
DY
LGW -
OSL
VS Gatwick stasjonerte 744 maskiner har Premium Economy på upper deck. Har til gode å fly i toppetasjen på jumboen, så det frister.
Thailand
TG
OSL -
BKK
TG
BKK -
HKT
TG
HKT -
BKK
TG
BKK -
OSL
TG vil bruke 772ER mellom
OSL og
BKK i desember. Ingen PE kabin på de maskinene, og det er for øyeblikket uvisst om vi ender opp i economy eller business der. Ellers ingenting som er verdt å rope hurra for ved den flyturen.
Takker for innspill