View Single Post
Old 14-10-2009, 17:35   #1
LNv22
ScanFlyer Gold

LNv22's Avatar

Spørsmål Førjulsferie - Øst eller Vest?

Som et behagelig avbrekk fra hverdagens mas planlegges det i disse dager en avslappende ferietur fra 9. Des til 21. Des. 2009.
Da det er årevis siden ferien har bestått av sol, varme og flotte strender, blir dette en prioritering denne gangen.

Jeg har verken har vært i Karibien eller Thailand, og dette er derfor de to aktuelle destinasjoner denne runden.
Jeg har sirklet meg inn på enten Barbados eller en kombinasjon Bangkok (2-3 dager) / Phuket (resten).
Begge destinasjoner kan by på godt klima den aktuelle delen av året (Desember), og det er omtrent like greit å komme seg begge steder.

Prismessig (for fly og hotell) kan de også ende opp likt, alt etter ønske.

Da jeg for tiden står omtrent 50 / 50 hadde jeg satt pris på innspill både pro og contra begge destinasjoner. Målet er som sagt sol og varmt klima, strender, opplevelser, mat og drikke!

Flyreisen er egneltig ikke det vanskelige temaet, med kan for ordens skyld opplyse om det jeg ser for meg;
Barbados
DY OSL - LGW
VS LGW - BGI
VS BGI - LGW
DY LGW - OSL

VS Gatwick stasjonerte 744 maskiner har Premium Economy på upper deck. Har til gode å fly i toppetasjen på jumboen, så det frister.

Thailand
TG OSL - BKK
TG BKK - HKT
TG HKT - BKK
TG BKK - OSL

TG vil bruke 772ER mellom OSL og BKK i desember. Ingen PE kabin på de maskinene, og det er for øyeblikket uvisst om vi ender opp i economy eller business der. Ellers ingenting som er verdt å rope hurra for ved den flyturen.

Takker for innspill
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote