View Single Post
Old 22-05-2005, 12:44   #16
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: SAS-fly måtte snu

Quote:
Originally posted by DY
Quote:
Originally posted by Canopy
Quote:
Originally posted by LN-RKF
En hyd pumpe på hver motor pluss en på APU.

Feil..

En elektrisk hyd-pumpe som sitter i høyre hjulbrønn, men som kan få strøm fra APU'en da..APU'en gir strøm og luftrykk.
Og den har en kanskje ikke 2 av?
Nei,kun én elektrisk hydraulikkpumpe som gir trykk til det høyre systemet dersom høyre motordrevne pumpe legger av.Det finnes også en "transfer pump" som drives av trykkdifferense mellom høyre og venstre system.Denne gir kun trykk til et system så lenge det er hydraulvæske tilstede.Den kan ikke flytte væske fra det ene systemet til det andre.Uten å ha tilgang til dette spesifikke tilfellet,så virker det på meg som om det er tap av hydraulikkolje i ett av systemene som er årsaken.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote