Og siden sist:
Våknet igjen unormalt tidlig til å vaere meg, så det ble en tidlig frokost i Lisboa. Frokosten var av typen "seat yourself", og det hater jeg når jeg reiser alene. Liker å enten vare to, sånn at en kan holde av plass, eller at en servitrise/tør forteller folk hvor de skal sette seg.
Etter frokost, tok jeg det med ro på suiten, og slappet av litt, før det ble taxi tilbake til flyplassen. Som sist, skulle han som kjoerte meg til, ha ca. halvparten av han som kjoerte meg fra.. Det var ogsaa bare de to billigste som hadde taxameter
Nuvel, vel inne var det å finne BA sine skranker, som jeg hadde lokalisert et par dager tidligere.. Pga. over snittet lange kør hos
TAP sine billettkontorer (les: ekstreme. De som hadde satt opp disse båndene som organiserer køer, burde hatt medalje), så man måtte gå andre veien. Her stod det så en dame med uniform, som absolutt skulle se billetten min.. Hadde heldigvis (etter tips paa FT) printet ut en kopi, så jeg slapp forbi.. Fant automaten, dyttet inn kortet, og fikk ut boardingpass. Pga. dårlig tid i London, ble både kofferten og ryggsekken med gjennom security, som ikke foregikk uten befoeling, og videre inn i AF sin lounge, som BA leier plass hos. Ble ønsket velkommen, og fikk beskjed om at jeg ville få beskjed om når de begynte boarding. Her kom det ogsaa et "Mr. Foss"
Trivelig nok lounge, ble et par små sandwicher, litt potetgull, og et par cola mens man ventet, og til slutt ble BA507 ropt opp. Avgårde gikk man, og kom til en passkontroll, hvor man fikk slippe ut av Schengen. Ved gaten var boarding da allerede i gang, og Mr. Foss (de er flinke paa det der i
LIS, både BA og Swiss

) ble ønsket velkommen. Ble så stående og vente i en liten "lounge" før vi slapp helt ombord. Boarding skjedde etter seteradprinsippet, og tom. vi i Club Europe maatte vente.. Kom meg til slutt ombord, og fant sete 7A, som var bakerste raden i CE, og tredje bakerste raden i seksjonen foran forre Galley. Det var altsaa to inneklemte rader mellom Gardinen og Galley (eller, en og en halv).
Vel oppe satte
CSD Dougie i gang serveringen sammen med Asleigh. Foerst var det en barrunde, og det ble champis. Var først Ashleigh som serverte meg champisen, og da Dougie kom forbi etterpå, lurte han paa om jeg ville ha litt vann til også? Jo takk

. Er sånne småting som imponerer meg.
Maten kom, og det ble kylling og pasta.. Alternativet var en Prawn Salad. Etter at jeg hadde valgt, var det visstnok bare Prawn Salad igjen..
Mer Champis og vann til dette, og Dougie husket at det var still water jeg skulle ha. Sånt imponerer meg ogsaa litt

Nøt resten av en herlig flight med å nippe til champisen, og høre paa litt musikk, før jeg plutselig kunne se
LHR, litt framme til venstre. Vaeret var nydelig, og etter en hoeyresving langs Themsen, snudde man 180 grader, og landet paa 27R. Taxet saa bort aa parkerte ved T1. Der stod forresten også EI-
CPH, en A321 fra Aer Lingus, som jeg fløy i februar

. Deretter ble det buss bort til T3, og man kom seg inn i UK, og strake vegen ned til
HEX, og videre til Paddington Station, hvor jeg hadde booket rom paa Hilton Paddington.
Etter en kjapp dusj og en middag paa Garfunkles rett ved, var det på tide å komme seg avgaarde. Målet var å komme seg til Putney Bridge i sør-vest London, der Status Quo-bassist John Edwards skulle spille. Dit gikk District Line, og den gikk fra Paddington ogsaa.. Foerst klarte jeg å gå på et Circle Line-tog (bare andre gangen

), men kom meg av det igjen på High Street Kensington. Herfra gikk det visst ikke tog direkte i retning Wimbledon, saa da måtte man videre til Earls Court. Her fant jeg til slutt et tog som skulle i retning Wimbledon, og Putney Bridge er langs vegen dit.
Kom meg så av, og skulle finne fram til puben "Half Moon", som jeg hadde adressen til.. Der er iPhone med sin
GPS fin å ha, men allikevel klarte jeg aa gå en annen, muligens lengre vei

. Men man fant fram, fikk hilst paa et par "gamle kjente", drukket et par øl, og sett en flott konsert med mannen selv, og sønnen og nevøen hans med i bandet. Han startet opprinnelig bandet med begge sønnene, men trommis-sønnen matte slutte pga. studier. Hvorfor han ikke spilte i går, vet jeg ikke, for han var blandt publikum. I tillegg var datteren med som gjesteartist paa et par laater.. (bilder kommer!!).
Etterpå fikk man skyss tilbake til hotellet av en Quo-kompis, og etter dusj var det natta..
Neste morgen, våknet jeg igjen lenge foer klokka.. Her hadde jeg bestilt uten frokost, fordi planen var en lunsj paa HRC, og planen var derfor å sove litt lenger, og deretter stikke rett dit. Var dog plutselig baade våken og sulten, så en tur ned paa Marks & Spencer Simply Food ble redningen, og en
BLT-sandwich og en appelisinjuice ble fortært paa rommet.
Fikk så sjekket ut, og levert kofferten min til oppbevaring, mens turen deretter gikk med tube til Oxford Circus. Her lærte jeg forresten at Day Pass på tuben gjelder for dagen de er kjøpt, og ikke i 24 timer. Det ble handlet litt på både Apple Store, og
HMV, foer jeg tok en ny tube til Hyde Park Corner, og man fant HRC.
Ble vist til et bord av en frøken som kalte meg Darling - tilfeldigvis det samme som forrige gang jeg var der, for to år siden

Har visst fatt stambord der nå.. Etter å ha blitt enig med servitru, eh, servitrisen om at det ikke var for tidlig, ble det mojitos og nachos til lunsj, og litt sjokoladeis. Fikk så skaffet meg en t-skjorte, før jeg endte opp med å komme meg tilbake til Paddington til fots!. Fikk hentet kofferten, og fant så en Heathrow Express, og kom meg til
LHR.
Vel fremme, fikk man printet BP, levert kofferten, og kommet seg gjennom en Fast Track som faktisk levde opp til navnet!! Det var rett bort til båndet for meg. Klarte foerøvrig også å motbevise det hun dama sa om at brettet ikke fortsetter videre før alt er tatt ut. Hun oppdaget heldigvis klokka mi, så vi ble gjenforent

.
Ble så straka vegen til loungen, og man har nå i underkant av 4 timer til avgang. Var foerøvrig ett eneste sete til som var tatt i CE, så det kan bli tomt.. Moro
Siste bit kommer naar jeg er hjemme på egen pc i kveld, og etterhvert kommer også en liten oppsummering i bildeform..