View Single Post
Old 24-09-2009, 19:39   #3
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Default Re: Tour de FRA - the TR

Gikk ned i resepsjonen for å høre når shuttlen gikk tilbake til flyplassen og reservert plass på den. Tok også å gikk ut og tok noen bilder, bl.a. av hotellet.

Inngangen til resepsjonen

Var innom en bensinstasjon rett i nærheten og kjøpte et par flasker med vann og et par sjokolader før jeg gikk tilbake for å se om Sirpjalle var klar.

Vi fikk samlet sammen sakene våres og tok turen ned for å sjekke ut.

Disse 2 fant jeg der. Hadde ikke lagt merke til dem verken dagen før eller tidligere på morgenen

Ventet en stund før shuttlen gikk til flyplassen, den skulle vise seg å være nesten helt full, kun ett ledig sete.

På vei bortover så passerte vi maskinen som man kan se fra terrassen på T2, DC-2, DC-3 eller C-47. Fikk ikke noe godt bilde da de var på andre siden av veien i forhold til hvor jeg satt, og jeg oppdaget dem også for sent Havnet litt senere i en kø pga en belgisk italiener (slapp av EB, det var ikke en Alfa ), og det gikk litt sakte der. Egentlig ganske greit, for da kunne jeg få bilde av denne tingen...

...som LSG Sky Chefs har som test for cateringbilene vil jeg tro

Vel fremme på terminalen så ble det å kjøpe billetter til Tour de FRA. Etter billettene var kjøpt så gikk vi for å få seg noe frokost.

Dette ble våres frokost, min nærmest.

Touren startet kl 11 og foregikk inne på flyplassområdet, hvor en kjøres rundt i en buss, mens det fortelles om flyplassen. Det hele foregikk på tysk, så det meste var uforståelig. Derfor kikket Sirpjalle og jeg stort sett ut vinduene hele tiden og tok bilder. Heldigvis ikke like mye refleksjonen i vinduene som i oktober i fjor da jeg først tok den touren.

Der så man igjen maskinen som fløy meg fra YYZ til FRA i sommer.

Nemlig D-AIHE

Etter at vi var ferdige med den touren så gikk vi bort til terrassen på T2 og kikket på fly i noen timer.

Så igjen D-ABVZ som Speedy og jeg fløy fra SFO til FRA i desember i fjor, da vi tok den ”lille” helgeturen våres

Og denne som skal brukes på FRA-OSL-TLS-FRA charteren i november.

Etter at vi ble jaget ut fra terrassen da de stengte den kl 17 så gikk vi ned i kjelleren på T2 og fikk oss noe mat. Ble ikke noe fastfood-kjede men noe som lignet mer på en restaurant. Ikke noe bilde av maten der. Fikk ikke helt det jeg hadde bestilt, manglet bacon på cheeseburgeren min, men det stod ikke på kvitteringen heller så jeg slapp i hvert fall å betal for det. Burde kanskje nevnes at jeg sa det til kelneren, som tilbydde å fikse det, men jeg var sulten og klarte ikke vente

Etter middag så gikk vi bort til T1A for å kikke litt mer på fly. På vei bort dit fant man en butikk som vi stakk innom...

Denne damen voktet inngangen dit

Stakk også innom en butikk hvor de solgte bl.a. kameraer og kamerautstyr, hvor jeg tok en kjapp kikk på Nikon D3000.

Rett før sikkerhetskontrollen i T1A (vil tro det er slik på resten av flyplassen også) så sjekker de at man har et gyldig BP (som vi hadde fått ut tidligere på dagen). De bemerket at vi var ved feil sikkerhetskontroll (skulle egentlig vært ved T1B...), men parerte med at vi viste det og at vi skulle bruke tunnelen mellom A og B. Greit for han som satt der, så vi fikk hver våres 2€ ”mynt” som rabatt i tax-free’en og fikk gått gjennom sikkerhetskontrollen. Gikk utover til ”knekken” i A-piren og stod der og tok bilder av maskinene som landet og taxet forbi. Det var en del refleksjoner i glassene der, men klarte å finne en stilling som ikke gav så veldig mye refleksjoner

Siste del kommer straks...