View Single Post
Old 24-09-2009, 19:33   #2
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Default Re: Tour de FRA - the TR

Da Sirpjalle sjekket oss inn dagen før så ble sete 7D og F valgt, men da jeg tok ut et BP på SVG så hadde vi blitt flyttet til 8D og F. Denne gangen stakk Sirpjalle av med vindussete

Oppe i luften så begynte matserveringen for dem som satt helt fremme i kabinen.

Og dette fikk vi gratis fra Sas...

Vi var begge tørste så dette havnet på bordene våres, en hver.

8E forble tomt, så vi fikk en 3-seter for oss selv. Akkurat slik vi hadde håpt

Vi landet til slutt på FRA og taxet inn til stand, hvor det så ble buss inn til Terminal 1B. På vei ut så spurte jeg kapteinen om hvilke rullebaner han trodde ville bli brukt utover dagen. Fikk til svar at han trodde at det var RWYs 07R og L og kanskje noen på RWY 18.

Etter at vi hadde kommet oss inn på landsiden så gikk turen til T2 og Foodplaza for å spise.

Dette kjøpte vi, og jeg må si at jeg ble overrasket da turkameraten min bestilte 4 stk BigMac’er. Selv om han ”advarte” meg på forhånd...

Så var det å komme seg til en spotteplass... DET var ikke bare bare! Men men (internal joke ). Etter at vi hadde spist så gikk vi ned og ut hvor taxiene stod ved T2. Satte oss i en taxi og fortalte taxisjåføren hvor vi ville. Han forstod sannsynligvis ikke hvor vi ville, og trengte hjelp. Det var vel et par stykker som også prøvde å hjelpe til, men det gikk ikke det heller... Nå var vi vel kanskje ikke så flinke til å forklare, men vi hadde da med flere utskrifter fra kart, som vi brukte for å vise hvor vi ville... Still nothing. Etter litt frem og tilbake ble vi sendt inn til Information i T1 for å få skriftlig veibeskrivelse, og ta en taxi derifra... Det gjorde vi, og opp trappene til Sky-train gikk vi... Fant til og med noe pent å se på Etter å ha snakket litt med hun i Information, og fått skriftlig veibeskrivelse, så fikk vi ut for å praie en taxi. Litt frem og tilbake der også, før vi tilslutt endte opp i en taxi som vi ville skulle kjøre til Tor 31. Da var vi i hvert fall på vei... På veien skulle vi passere bl.a. Tor 27. På veien bort så diskuterte Sirpjalle og jeg om hvor vi skulle stoppe, og vi fulgte godt med på hvor vi var, på kartet. Etter å ha kjørt en stund så passerte vi et par små parkeringsplasser, en på hver side, og vi lurte på om det var der vi skulle av. Men vi fikk det ikke til å stemme, så plutselig dukket det opp en større stopp rett foran inngangen til tunnelen runder RWY 18. Der stod det en del biler parkert og vi fant ut at her måtte det være, vi fikk sjåføren til å stoppe og slippe oss av der. Vi gikk opp trappen der, og bortover stien. Etter å ha gått litt så lurte vi på om det virkelig var her, men litt etter så så vi plattformen

Oppe på plattformen fant vi en del folk med alt fra SLR og kikkert til kompaktkamera og mobiltelefon. Det var også en med et eller annet utstyr som så ut til å ha kunne vært fra begynnelsen/midten av 1900-tallet På plattformen der så er det anbefalt med gardintrapp e.l. Det hadde vi, selvsagt, ikke med oss, så vi måtte finne andre måter å komme oss over gjerdene som ellers ville ha kommet i veien når en skulle ta bilder av fly på bakken... Trappen opp til plattformen hadde et rekkverk som passet bra til det formålet Så da var det bare å knipse i vei

Flirt!

Sirpjalle på plattformen (med ryggen til)

Der ble vi ganske lenge, og vi så at det kom og gikk folk nesten hele tiden. Noen av dem hadde med seg is og/eller drikke. Og da de fleste hadde samme type skål på isen så fant jeg ut at her må det være noe ”muffens”... Så jeg stakk bort mot parkeringsplassen for å se om det var noe av interesse... På vei bort så kom det et fly inn for landing (kanskje ikke så unormalt…), og det var ikke et LH A32x! Men...

...dette. Fikk heldigvis tatt et bilde innimellom buskene og trærne

Fikk kjøpt en is til meg og en flaske, med noe de påstod var drikkende til hver av oss. Bare for å få det avklart, jeg synes ikke at vann med kullsyre er godt!

Så var det tilbake for å spotte mer.

Da det begynte å nærme seg kveld så tenkte vi tanken på å komme oss tilbake til Terminalen og så videre til hotellet. Vi begynte å gå bortover, med små pauser for å ta bilde av flyene som kom inn for landing, og vi brukte over 1 time på å komme oss dit. Dagens trim???

Vel tilbake på terminalen så ble det å ringe etter shuttlebussen for å bli hentet. Opplukk var utforbi T1B, ikke så veldig langt fra McD som har en liten kiosk utenfor. Fikk kjøpt meg noe mat mens vi ventet på shuttlen. Den kom etter en god stund og vi kunne komme oss til Carat Hotel Frankfurt Airport for natten. Jeg sov litt ila den turen og husker ikke så mye fra den, om den var lang eller kort...

Fikk sjekket oss inn og fått et rom i første/andre etasje (alt etter hvordan man ser på det), rom nr 102 var det i hvert fall. De to enkle sengene som var satt inntil hverandre ble dratt ifra hverandre og man kunne ta av seg linsene og legge seg.

Våknet et par ganger ila natten pga bråk på utsiden og et sagbruk som var i gang i nærheten...

Våknet av meg selv rundt kl 08 og fikk tatt meg en dusj. Den dusjen er nesten et kapittel for seg selv. Selve kabinettet er ok, men vanntykket (eller mangelen på det) var ikke. Det føltes som om at det eneste som gjorde at vannet kom ut i det hele var at det kom mer vann inn i rørene, og da det var sparedusj også så hjalp ikke det på... Begynte å lure på om jeg i det hele ville klare å få sjampoen ut av håret... Fikk det sannsynligvis ut av håret og man kunne fått tørket seg og komme seg av gårde igjen.

Sengen var i det minste meget god, i motsetning til alle andre senger jeg har ligget i i Tyskland (altså da jeg var i DUS i fjor... ).

Resten av reisefølget kom seg også opp, og mens han gjorde seg klar så utforsket jeg nærområdet.

To be continued...