View Single Post
Old 24-09-2009, 19:26   #1
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Default Tour de FRA - the TR

I vår begynte Sirpjalle og undertegnede å planlegge en spottetur, og man sendte ”noen” PM’er frem og tilbake med hvor, hva, hvem og når. Og etter en del frem og tilbake endte vi opp med å reise til FRA via CPH og OSL.

Avreise var TIDLIG en lørdagsmorgen i september...

Sirpjalle sjekket oss inn på nettet dagen før avreise og sete 7D og F ble valgt på første leg. Dette skulle da bli våres første tur i Sas sine nye CRJ-900er. Flightnr var SK 1873 og skulle bli operert av OY-KFA, Sas sin første CRJ-900.

Og slik ser den ut en tidlig lørdagsmorgen. Thomas Cook på nabogaten og Sirpjalle på vei opp trappa.

Vi kom oss om bord og fant oss til rette i setene, Sirpjalle i 7D og jeg i 7F. Trodde at vi hadde blitt oppgradert til Y+, men etter ”boarding complete” hadde blitt hørt på høytaleranlegget så kom en av FAene og flyttet Y+ skiltet, som var festet til sete 7D, og satte det på 5D

Knyttnevetesten bestått, og man slapp å bøye seg ned for å kikke ut vinduet

Da piloten satte take-off thrust så hørte vi en svak romling bakfra, og det var alt vi hørte fra motorene

I luften kom vi og matserveringen kunne begynne... for de på radene 1-5! Vi andre måtte betale hvis vi ville ha noe.

Dette er det vi får av Sas når en flyr fra SVG til CPH...

Vi hadde begge lyst på mat og/eller drikke...

...så dette havnet på Sirpjalles bord...

...og dette havnet på mitt bord.

Frokosten var god den, men BSSW ble lei seg da det plutselig var tomt for juice i koppen... Mett ble han heller ikke.

Etter en ellers fin tur til CPH landet vi der litt før kl 08, og man gikk ut av flyet. Hadde noe tid til å spotte på CPH også, så vi gikk ut i tuppen på B-piren hvor man fikk noen bilder.

Sirpjalle og jeg ser på en Sas A321

Etter en stund så gikk vi ut til der flighten vår skulle gå ifra. Siden vi fremdeles hadde god tid, så ble det noen bilder på vei ut dit også.

Ikke bare AMS som har malte vinduer

Hadde fremdeles god tid, så da gikk en enda lengre ut...

På vei ut mot tuppen av A-piren (A18-A34)

Her er et kart over CPH

Denne fant vi ved en av gatene helt ytterst på piren

Etter en stund så ble det tid for å komme seg om bord i en av Sas sine A319. Denne skulle da fly flight SK 1637 til FRA. Reg for dagen var OY-KBP.

Sas mener visst at dette er min stue... men stua mi har ikke så mange sitteplasser

To be continued...

Last edited by BSSW; 24-09-2009 at 19:55. Reason: Rettet en mangel
BSSW is offline   Reply With Quote