View Single Post
Old 24-09-2009, 12:16   #17
Tally-Ho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
Thomas Cook Re: Lydløse landinger

Quote:
Originally Posted by M609 View Post
Jeg blir altid litt provosert når flyselskaper snakker om grønne landinger på større flyplasser. Det er fordi de også vet at den mest miljøvennlige profilen får du når all trafikken inn til flyplassen får minst mulig delay.

Mange gjorde et stort nummer av grønne approacher på Arlanda, men så kom det fram at skulle man klarer å time det utenfor, la oss si midt på natta, ble det massive delay for resten. Så ble de ikke brukt så mye mer pluttselig.

Eco flight for NAX er å dra idle og fly sakte som sirup fra FL200 og inn. Eco flight for DLH er å fly med throttle i bordet helt ned til base turn om de får lov.

-------

Hørte ute på "line" at hvis man på ARN tillater en enkelt "green approach", berører dette åtte flyavganger, som ev. blir holdende lavere i påvente av denne ene approachen. Om dette stemmer vet jeg ikke.

ARN kjører heller ikke visuelle innflygninger lenger. Derfor blir det mest snakk, og lite realitet av dette med "grønne innflygninger".

Som tidligere nevnt - alle Airbus'er (utenom de aller eldste A300/310) regner selv ut en "trajectory / profil" som gir en 100 % grønn innflygning, om ATC hadde tillatt at man fulgte denne. Men det får man nærmest aldri gjøre p.g.a. annen trafikk.
Airbus bruker de nødvendige constraints, og alle approacher foretas med Autothottle.

Tally-Ho
Tally-Ho is offline   Reply With Quote