Quote:
Originally Posted by Polaris
http://www.itromso.no/nyheter/article292067.ece
Greit nok det... Men hva jeg reagerer på i denne artikkelen er dette;
"Det ble sendt ut turbulensvarsel for det aktuelle området den dagen. Flygebesetningen på SAS CNO414 hadde imidlertid forlatt Gardermoen før varselet kom, og aldri fått det i ettertid."
....dette burde da være alfa omega å få ut? Med all radiokommunikasjon, værmeldinger osv - hvorfor fikk de ikke dette fram? Refererer jeg tilbake til en tråd vi har gående om "har flysikkerheten kommet til et ultimatum" så må dette være et stor smekk i trynet om at NEI - det har den ikke.
|
---
Mitt tips er at ACARS-systemet deres ombord ikke fungerte og/eller at den simpelthen ikke var blitt lest av flight deck.
Men turbulens er ingen eksakt vitenskap, og selv med alskens ACARS-info, Significant WX-chart's, radiobeskjeder, WX-radar info etc, så kan sånt skje..
Tally-Ho