View Single Post
Old 15-09-2009, 23:24   #7
Polaris
Free Luigi
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,271
Default SAS får påpakning fra havarikommisjonen

http://www.itromso.no/nyheter/article292067.ece

Quote:
Torsdag 5.februar var SAS rute CNO414 på vei fra Gardermoen til Tromsø lufthavn Langnes. På vei ned ble fest sikkerhetsbeltene tent og de kabinansatte gjorde seg klar for landing. Da flyet hadde nådd 8.000 fot havnet det i et turbulent luftrom. Ristningene på flyet førte til at en av flyvertinnene mistet balansen og brakk ankelen.
Greit nok det... Men hva jeg reagerer på i denne artikkelen er dette;

"Det ble sendt ut turbulensvarsel for det aktuelle området den dagen. Flygebesetningen på SAS CNO414 hadde imidlertid forlatt Gardermoen før varselet kom, og aldri fått det i ettertid."

....dette burde da være alfa omega å få ut? Med all radiokommunikasjon, værmeldinger osv - hvorfor fikk de ikke dette fram? Refererer jeg tilbake til en tråd vi har gående om "har flysikkerheten kommet til et ultimatum" så må dette være et stor smekk i trynet om at NEI - det har den ikke.
Polaris is offline   Reply With Quote