Quote:
Originally Posted by EB
Hva mener polske, tyske og amerikanske kunder om at det skandinaviske språket forsvinner på bakken i USA? Dette er ikke et spørsmål som eventuelt skal forsvare en slik outsourcing - men heller gi et nyansert bilde av det total bildet. Chicago var vel lenge den ruten med flest polakker ombord i et SAS fly.
|
Det er jo ikke språket som er hovedpoenget her, EB. Det er den kvaliteten man kan forvente av ansatte som er villig til å jobbe for under 50 lappen i timen og ha de verste benefits som legger deg på ett nivå under faste ansatte på Starbucks.
Jeg skal hyre inn en ny Key Account Manager. Kunne jeg fått tak i en kar til 15-25K USD i året? Selvsagt, får hundrevis av søknader fra slike, men de går rett i bøtta. Jeg må ha en kar som har kompetanse, har utdannelse, er kundevennlig og smart. Det får man ikke for slik søppellønn. Base lønnen vår er 75K USD i året med gratis helse/tannlegeforsikring og 3/4/5 uker betalt ferie i året. Ofte er ikke det nok for å få tak i noen som kan levere varene.
Selskapet
SAS har hyret inn ansetter folk rett fra gata med null erfaring fra noe som helst. Det er de som skal ta seg av: Premium pax som har betalt 5K USD for en business billett, skal håndtere og kjenne
SAS produkt, jobbe i loungen og booke om/fikse billetter, seter/kjenne systemer. De skal boarde og ha ansvaret for sikkerheten og sørge for at flyet er i rute.
Og når de hyrer de inn ASIG som fikk fyken så øra flagret for ikke lenge siden på
ORD...
SAS er det eneste selskapet som gjør dette så drastisk, fatter ikke at de ikke kunne alliere seg med United og Lufthansa som har mer en kompetent personell, de håndterer 25-35 wide body avganger om dagen.
Jeg tror ikke en gang Mats Jansson engang tror selv at dette kommer til å funke. Han bare gjør dette for å dolle opp bruda for salg