View Single Post
Old 03-09-2009, 22:18   #44
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: SAS outsourcer i USA, alle ansatte på ORD og IAD sagt opp

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Hvis man ser helt kynisk på dette, så er svaret sannsynligvis nei. Kjenner ikke detaljert hva de SAS-ansatte tjener, men da jeg jobbet for Swissair på ATL tjente jeg rundt dobbelt så mye som en DL-agent og gjorde omtrent den samme jobben. En ASIG-agent tjener enda mindre, samt at kostnadene med forsikringer og andre benefits er borte ...

Men det man tjener i kroner vil man tape i anseelse og kvalitet. Det blir i det store og hele et prioriteringsspørsmål.
Jeg kan ihvertfall fortelle at SAS ansatte tjener langt fra det dobbelte av det UA gjør på ORD. Det at de frivillig kom ledelsen med ett motforslag på å ta en lønnsreduksjon og i tillegg jobbe mer, gjør at de er helt på linjen med hva UA ansatte her tjener.

Mens selskapet SAS outsourcer til hyrer inn folk rett fra gata til 40-50 norske i timen uten helseforsikring, lønn og benefits som er dårlige enn en kaffemaker på Starbucks har. Disse er ikke ansatt enda og du kan jo tenke deg hvor mye de kjenner til SAS og produkt..

Hater å si det, men jeg håper at SAS brenner seg noe inni hampen på dette og må krype til korset.

Last edited by Tommy777; 03-09-2009 at 22:20.
Tommy777 is offline   Reply With Quote