Quote:
Originally Posted by HS-TGA
Boeing 787 programmet må vel kunne ses på som en fiasko så langt? Salget er bra, men det hjelper lite når de ikke får maskinen i luften og kunder begynner å få nok. Siste er vel Air Berlin som vurderer å kansellere sin ordre.
Det som vel redder boeing her er at det akkurat nå er så lite med alternativer til 787?
Uansett. First rollout var i juli 2007 og ennå har ikke 787 tatt til luften.
Et annet program som hadde sine forsinkelser var A380, men til sammenligning så hadde de rollout i Januar 2005 og first flight i april 2005.
Setter ting litt i perspektiv.
|
Nei, det er for tidlig å erklære at 787 prosjektet er en fiasko.
Ulike prosjekter kan ha en trang fødsel uten at det dermed kan sies å være noen form for fiasko.
Mange her inne på forumet er gamle nok til å huske introduskjon av B747 og de første år med salg som ikke var allverdens. Mange er ikke gamle nok til å huske heller.
Idag er det uomtvistelig at dette er en av de største suksesser av sivile passasjerfly.