Quote:
Originally Posted by JetBlue
At SAS har liten nasjonalidentitet i Skandinavia er komplett historieløst. Engasjementet rundt selskapets overlevelse eller ikke viser vel det skulle jeg tro.
|
Enig med JetBlue - "folk flest" er jo ganske interessert i
SAS' ve og vel, ihvertfall skal vi tro pressen - mye av
SAS i nyhetsbildet handler jo om interne administrasjonssaker, som ikke har så mye med sluttproduktet å gjøre direkte, eller hur?
Skal ikke leke sosiolog her, men jeg tror problemet til
SAS i Norge er et generasjons-sådan; for mange født inn i etterkrigs-Norge på 1940-50 og 60-tallet representerte jo selskapet velstand, glamour og luksus. Helt inn i nittitallet var fortsatt
SAS "The businessman's airline", følgelig ikke for hvermansen. Når så mannen i gata har begynt å fly mer, tror jeg disse gamle forhåpningene om
SAS lever videre i bakhodet - man forventer mye mer av det selskapet enn man gjør av en oppkomling med rød nese, og blir skuffet igjen og igjen...
Enten må
SAS finspisse et forretnings/luksus-nisje-produkt, eller så bør de snarest rebrande og komme opp med en klar retning og en visjon om framtida, synes nå jeg.