07-08-2009, 23:57
|
|
Finn Erik Edvardsen
|
Re: CAU går til urnene
Quote:
Originally Posted by Jumper G5
Spør du meg, jobber jeg for en fast inntekt, og for min kompetanse og for at jeg er uthvilt når jeg flyr deg og ikke trøtt fordi jeg har måtte flippet burgere på seven-eleven hele natten, må du faktisk finne deg i å betale det jeg - og mine kolleger i konkurrerende selskaper, koster. Ønsker du billigste mulige løsning, går du i flyklubben og finner en 18-åring med 50 timer som tar av uansett hvilket vær det er. Men det å fly gratis eller for frimerker samtidig som kompetanse, sikkerhet, regeloverholdelse og integritet settes som første prioritet, får du nok verken meg eller kollegaer til å gjøre, enten du liker det eller ikke. Sikker passasjerflyging er ikke for amatører...eller dagsarbeidere.
Når det gjelder oppsigelser, var ikke det spørsmålet, og ja, jeg vet hvordan en avis ser ut. De samme avisene skriver at mange mister jobben i luftfarten, og de jobbene er selvfølgelig ikke vernet. Spørsmålet var lønnsnedgang for å få billigere produkter (som f eks bensin).
|
Jeg tror samtlige av de som satte seg tilrette i en Dash 8 Q400 paa Newark i vinter ville ha foretrukket piloter som Jumper G5 og hans kollegaer - den ene av de i cockpiten paa Colgan hadde allerede jobbet en full dag som Barista foer hun satte seg i bilen aa kjoerte 2timer til SEATAC - hvor hun floey jumpseat med FedEX til Memphis byttet fly og videre til Newark ogsaa med FedEx jumpseat...hvor hun hvilte litt i en lenestol foer hun satte seg bak spakene....og hun gjorde ikke dette fordi hun levde i liv i luksus, med USD15.000 hadde hun ingen mulighet til aa ha saa mye som en hybel i newark omraadet....ja hun og samboeren hadde ikke engang raad til egen bolig, men bodde hos foreldrene....og hun maatte jobbe som barista i tillegg....og jeg tviler paa at billettene til Buffalo den ettermiddag var saa billige at det var verdt det......og dette er ikke et unntak....
|