View Single Post
Old 07-08-2009, 11:17   #27
LeftSaidFred
ScanFlyer Blue

Default Re: CAU går til urnene

Quote:
Originally Posted by slankebrusmannen View Post
Til dere alle, jeg har tydeligvis formulert meg litt dårlig. Poenget er at om det finnes to fagforeninger; A og B, og fagforening A har greid å få noen med på at alle som jobber et sted skal ha de godene som de fremforhandler, har det ingen mening å være medlem av fagforening B. Nei, det er ikke tvang (direkte), men hva skulle nå poenget med ikke å være medlem i fagforening A være i et sånt scenario?
Jo, hvis fagforening B har enten lavere månedskontigent, og/eller godtgjørelser (som rettshjelp osv) som passer bedre for den personen.

Poenget med å ikke være med i fagforening A kan være å slippe å betale månedkontigent, og/eller godtgjørelsene ikke passer personen.

Quote:
Til info er det ikke slik alle steder at den beste avtalen blir gjeldende for alle, dette er faktisk avhengig av at fagforeningene blir enige om å kjøre felles lønnsforhandlinger.

Forøvrig er det nok ingen fare for at jeg noengang blir sjef i SAS, men det betyr ikke at jeg ikke har rett i at den danske virksomheten koster mer enn den genererer av penger - og det på alle mulige måter..
Jeg har ikke påstått at du ikke har rett angående kostnaden av den danske virksomheten

Quote:
Forøvrig er jeg ikke veldig imponert over at man ikke er villig til å redusere mer enn 7% i lønnen.
Javel? En kabinansatt som har jobbet i et par år, med familie, bør være villig til å gå ned mer enn 7% i lønn?
LeftSaidFred is offline   Reply With Quote