Quote:
Originally Posted by LeftSaidFred
Slankebrusmannen, vær snill og sett deg inn i saken før du kommenterer. Det ser ut som om det er god grunn for at du ikke er SAS-Sjef. Det er helt vanlig at arbeidere som ikke er medlem av fagforeningen har samme lønn som kollegaer som er medlem av fagforeningen, gitt at de har den samme stillingen/ansiniteten.
|
Til dere alle, jeg har tydeligvis formulert meg litt dårlig. Poenget er at om det finnes to fagforeninger; A og B, og fagforening A har greid å få noen med på at alle som jobber et sted skal ha de godene som de fremforhandler, har det ingen mening å være medlem av fagforening B. Nei, det er ikke tvang (direkte), men hva skulle nå poenget med ikke å være medlem i fagforening A være i et sånt scenario? Til info er det ikke slik alle steder at den beste avtalen blir gjeldende for alle, dette er faktisk avhengig av at fagforeningene blir enige om å kjøre felles lønnsforhandlinger.
Forøvrig er det nok ingen fare for at jeg noengang blir sjef i
SAS, men det betyr ikke at jeg ikke har rett i at den danske virksomheten koster mer enn den genererer av penger - og det på alle mulige måter. Forøvrig er jeg ikke veldig imponert over at man ikke er villig til å redusere mer enn 7% i lønnen.