Quote:
Originally Posted by FlightDeck
hehe... Mange gamlinger her, tydeligvis. Et ungdomsparti må da få protestere når gode ordninger fjernes. Faktum er at tilbudet til studenter og ungdom har blitt dårligere og dårligere, både på fly, tog og kollektivtransport sammenliknet med folk som ikke får moderasjon. Er det rettferdig at en student med 80.000 kr. i inntekt (lån) skal betale det samme som en i full jobb og med 500.000 kr. i inntekt?
|
Husk nå på at man kun trenger å følge normal studieprogresjon og så omgjøres 40% (?) til stipend....

Som det er blitt påpekt av andre så er jo prisnivået på flyreiser et noe annet enn noen år tilbake i tid. Billige billetter i dag er atskillig mye rimeligere enn hva jeg kunne forventet med studentrabatt i min tid som student. Mitt inntrykk (og jeg møter studenter hver eneste dag...) er at studenter ser ut til å ha brukbart med penger disponibelt (sikkert pga litt jobb i tillegg til studiene, men likevel). Svært mange bevilger seg lange ferier, reiser mye i løpet av semesteret, er svært pene i tøyet (..) osv.