View Single Post
Old 20-07-2009, 13:01   #15
kyrre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2008
Location: Fetsund
Posts: 51
Default Re: Thai med Jumbojet på OSL, 744 som vikar :)

Quote:
Originally Posted by Fellowship View Post
...

Den rullet ut på rullebanen og ga full gass umiddelbart uten noen stopp.
Dette har jeg lurt på mange ganger. Det er veldig ulike måter å starte take-off på. Noen stopper helt, gir litt gass, og øker på til full. Andre stopper, og gir full gass - og noen andre igjen svinger inn på rullebanen og gir jernet uten å bremse ned.

Hva er årsaken til dette? Er det ingen "regler" for take-off?

Jeg synes det føles mye tryggere når flyet stopper helt opp og gir på litt først, før det gæsses på for fullt. Alt annet virker som litt "hastverksjobb"
__________________
Kyrre, pushvideo.no/50-flymaskiner, kyrre.no
Hvorfor kan ikke jeg flire, når Midtre Gauldal Samvirkelag avd. Ler?
kyrre is offline   Reply With Quote