Re: En flytur sett fra hundens perspektiv?
Aldri i livet om jeg hadde sendt bikkja i lasterommet paa ett fly. Det kan vaere en traumatisk opplevelse som kan skremme vannet av bikkja.
Vi er heldig som har en hund som man kan ta med inn i kabinen, om vi ikke hadde det, hadde jeg faatt en hundepasser til aa sitte barnevakt naar du er borte og ikke tatt med hunden.
Naar det er sagt, har jeg ofte vaert vitne til at flykapteiner er veldig hundevennlige og de tar turen personlig ned i lasterommet for aa sjekke ut forholdene til hunden foer avgang. Har mange ganger sett piloter fylle vann i beger og soerget for at bikkja har det godt.
Fikk groess nedover ryggen da jeg saa noen sjekke inn en liten hund paa 944. Jeg snakket med kapteinen som ristet paa hodet, sjekket manifestet og forsvant ut av flyet etter aa ha faatt en flaske vann av flyvertinnene. Bikkja bjeffet helt frem til motorene overdoevet henne stakkars. Og det var hjerteskjaerende hyl man hoerte..
Viktig det Andreas sier om temperaturen. Naar det er varmt for oss ombord i ett fly om sommeren, tenk hvordan vennen med pels har det.
Nei, hunden har det best hjemme dersom den er stor, eller under setet foran deg dersom den er liten.
|