View Single Post
Old 11-07-2009, 22:27   #4
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Default Re: Årets Østen-tur! I bizz all the way

BANGKOK
Vel fremme i BKK tok vi en taxi inn til byen og sjekket inn på Stable Lodge Hotel. Selv om klokka bare var 7 om morgenen fikk vi sjekket inn på hotellet. Der ble det noen timers søvn før vi tok lunsj på hotellets utmerkede danske kro.

Smørbrødslisten er lang og fin. Bare å krysse av det man måtte ønske.

Ser deilig ut! Nam nam!

Rommene kostet ca 1400 bath pr natt (superior room) og det så slik ut

Terasse

Utsikt ut fra rommet og ned mot hotellets hage

De feiret til og med svensk midtsommar der

BKK-MNL TG0621 - Forsøk 1
Etter noen hyggelige dager i Thailand var det på tide å bevege seg lenger østover. Når man reiser på biz med TG fra BKK har man egen inngang hvor First og biz class pax har egen innsjekk, og egen fast track i immigration. Reiser man First Class har man egne folk som tar hånd om baggasjen allerede fra utsiden av terminalen.

Men lenger kom vi ikke på dette forsøket. En tyfon over Manila hadde medført at dagens flight var kansellert. Vi ble geleidet over til billett kontoret, som var bemannet av 3 personer. Men bare 1 kunne ta seg av ombookinger da de andre 2 bare var for utstedelse av nye billetter. De satt og ikke hadde noe å gjøre mens det var 7 i kø før meg. 2 unge jenter med "trainee" skilt på stod og ordnet køen. Det var ganske håpløst og det tok nesten 1 timer før det ble vår tur. Ombooking til neste morgen var no problem. Men siden det var Force Majeur ble det ingen kompensasjon. Så her var det bare å ordne seg selv. Så ut i taxi igjen og tilbake på Stable Lodge for nok en overnatting. På vei ut av flyplassen så vi Finnair komme inn for landing med en MD11

BKK-MNL TG0621 - Forsøk 2
Neste morgen var tyfonen borte og flyet på rute. Vi hadde blitt bedt om å være på flyplassen senest 2 timer før avgang kl 0905. Så det ble tidlig opp og avsted. Allerede kl 7 satt vi i loungen, og det var sandelig 2 kjedelige timer med hodeverk. Vi måtte jo trøstedrikke litt kvelden før siden flyet var kansellert. På vei ned til hovedloungen (term D) til TG stod dette skiltet

Avgangen var fra en bussgate. Tok litt bilder på vei ut

En sjelden fugl: TG B734

Vår fugl: B772

Vel ombord ble vi plassert på siste rekke i C kabinen

Regnet vel egentlig med at det skulle serveres frokost på denne avgangen. Men den gang ei. De kom rundt med pre-takeoff drinks, og da måtte vi jo selvfølgelig velge champers selv om det var noget tidlig.
Vi merket tidlig at servicen på denne avgangen (som var 100% belegg) var noe helt annet enn TG sin flight fra ZRH. De var hele tiden rundt med drikkevarer, og ostevognen var på plass her. Desverre var jeg så uprofesjonell at jeg glemte menyen. Men jeg fikk da bilde av maten. Bortsett fra hovedretten som var noe oksekjøtt i brun saus som ikke smakte noenting.

Forretten bestod på vanlig TG vis av noen forskjellige ting som ikke helt passet sammen. Det var røket andebryst (som smakte pyton), en stor reke og noen firkanter med "grillede middelhavsgrønnsaker". Ikke noe å skryte av i det hele tatt.
Hovedretten fikk jeg ikke bilde av, men ingenting å skryte av heller.
Ostevognen kom med en ost jeg har fått hos TG tidligere. En søtlig kremost med tørket frukt og nøtter i. Merkelig sak, men smaker ganske ok selv om jeg hadde foretrukket litt mer tradisjonelle oster som brie og blåskimmel. I tillegg hadde de et stykke tørr, hard gul ost pluss deilig frukt.

Deretter ble det en knusktørr kake til dessert

to be continued....

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!

Last edited by Bizflyer; 13-07-2009 at 00:06.
Bizflyer is offline   Reply With Quote