Quote:
Originally Posted by JoeW
Problemet er vel bare at dette failer litt i overkant ofte SK-palco/Lufthansa-wise... At SK heller ikke får lagt inn APIer for LH (en stund benyttet de vel ICTS til å fikse dette på gate) - og dette må gjøres på transferpoint nå for å få boardingpasses videre - er utrolig upraktisk. Jeg ser bare for meg at ting ville glidd enklere om SGS eller en annen handling agent sjekket inn direkte i LHs system.
I tillegg ville ihvertfall jeg, om jeg var LH, foretrukket dedikert ckin. Dette er vel dog et "man får det man betaler for"-spørsmål, og tydeligvis ikke noe man har prioritert i sammarbeidet med SGS.
Men antagelig er det vel bare et rykte - men jeg vil påstå at jeg ser et poeng for LH i endringer i forhold til GH på OSL per i dag.
|
API på Lufthansa er nå implementert i
PASC og ombordstigningskort videre får man som regel, dersom flyet ikke er forsinket.
SGS får
SAS sitt nye innsjekkssystem Altea, som er det samme som LH bruker, en gang i 2010 og dette vil gjøre alt mye enklere forhåpentligvis. Lufthansa sitt innsjekkssystem kalles for Pictures, men det er et program som kjører oppå Altea etter det jeg har blitt fortalt, samme som
PACS kjører oppå Palco.
Over til hva denne tråden dreier seg om.
Det er ikke så mange månedene siden at LH
fornyet kontrakten med
SGS for handling i Norge/Skandinavia. At de skal bryte ut nå etter kort tid er merkelig, men man vet jo aldri helt sikkert.