View Single Post
Old 18-06-2009, 00:45   #37
Polaris
Free Luigi

Default Re: Norwegian "flygende likkister"

Quote:
Originally Posted by Grunde View Post
Hva er problemet liksom?
Problemet består av flere bestanddeler;
*Artikkelen tar for seg en ikke-sak.
*Artikkelen er ensidig (altså finnes det en annen side av saken, som er stor, relevant og burde vært nevnt).
*Artikkelen er skandalepreget og bruker frykt/redsler som motivasjon i overskriftene.

Quote:
Alt avisen skriver er at flyene har vært operert for selskaper som har vært bannlyst...
Hva er det som er så ille med å skrive og informere om dette.
Ingen ting er galt med å informere om det, men hvorfor formidle det med bruk av negative ord? Med bruk av skrekk? I kjølvannet av Air France?

Quote:
Flyene er sikkert trygge, men at flyene er eid skumle menn med bart som ingen vet hvem er, virker jo ganske fjernt når det er snakk som seriøse flyselskap.
Bermerker meg i sammeslengen at samtlige på forumet kritiserer i vei, er alle ansatt av Norwegian og SAS her inne?
Hva er det så er så galt med informasjonen som kommer? Må dette være hemmelig..?
Hvem som er eierene er meg i så måte likegyldig. De har absolutt ingen ting med det daglige velikeholdet og driften av flyene. Det er det Norske regler, retningslinjer og krav som "utføres" gjennom arbeidere på bakkenivå.

Nei det er en god del som ikke er ansatt hos noen flyselskaper, selv er jeg så spennende som en vaskeekte student uten noe tilknytning til fly utenom interessen.

Informasjonen er slett ikke hemmelig, den er tilgjengelig for alle som gidder å sette seg inn i det. Du finner enkelt registreringsnumrene til alle Norwegians fly på www.wikipedia.com, og videre kan du undersøke de tidligere eierene, first flights m.m på www.airfleets.net

Derfor: Det er en "ikke-sak". Informasjonen er tilgjengelig bare du vet hvor du skal lete, og når du først har fått informasjonen er det egentlig kun for "the fun of it". Det har ingen relevans for dagens flysikkerhet.

Last edited by Polaris; 18-06-2009 at 00:54.
Polaris is offline   Reply With Quote