View Single Post
Old 17-06-2009, 11:07   #16
O_K_
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
Default Re: Norwegian "flygende likkister"

Selv om enkelte av flyene skulle ha vært i så dårlig forfattning tidligere, at de var farlige, så kan de jo være reparert! Om bilen min har lekkasje i det ene bremsesystemet så er den direkte trafikkfarlig, og bør absolutt ikke kjøres lengere enn til nærmeste sted man kan stoppe trygt. Om jeg så setter den på verksted og fikser bremsene så vil i alle fall jeg tørre å påstå at det er trygt å kjøre med den. Dette forutsetter selvfølgelig at verkstedet faktisk gjør en bra jobb, men det må man vel kunne forutsette...

Sammtidig så husker jeg en laaang tråd på pprune om hvordan L1011 opereres av enkelte useriøse aktører i afrika, hvor blandt annet en C-sjekk ble gjort på 2 timer, og pålagte modifikasjoner sto oppført som utført i logg, men som pilotene selv kunne se at ikke var gjort.

Jeg regner med at de som leaser ut fly har litt kontroll med hvem som får lease av dem, og hvordan vedlikehold utføres.
__________________
siden august 2007
O_K_ is offline   Reply With Quote