Quote:
Originally Posted by O_K_
Hvordan er det med eierskap og annsvar av for formidling videre av opplysninger relatert til flyets historie og ulykker når det videresendes til en ny leasingkunde? Regner med at Babcock & Brown gjør dette, men jeg vil fortsatt tro at det er eiers annsvar. Om eier på et tidspunkt skulle bytte agent, så kan plutselig opplysningene bli dårligere håndtert. Eller finnes det andre måter å spore den komplette historien til flyet på, om man misstenker informasjonen eieren overleverer er mangelfull.
Dette særlig med tanke på det en del her sier, at for enkelte er flyeierskap en investering, det betyr også at eier ikke har samme disiplin og proffersjonalitet når det gjelder å være flyeier (derav bruk av agenter). Dog håper jeg at en stor aktør som Babcock & Brown har kontroll med de eierene de videreformidler for, og siler vekk de mest useriøse.
|
Dette er intet problem. Den gamle leietager instrueres av eier til å overlevere dokumentasjonen til ny leietager.
Her finnes greie prosedyrer. Overleveringsprosessene er omfattende og ikke tilfeldige.
Det kan kreves testflighter i enkelte tilfeller også.
Mange myndighets organer er inne i bildet også. Spesielt Luftfartsmyndighetene som en gammel og ny leietager av fly svarer til må utstede luftdyktighetsbevis, registreringsbevis og forsikringsbevis av forsikringsselskapet før en flymaskin overhode får ta til luften.
B&B er meget seriøse og jeg har personlig erfaring med selskapet for noen år tilbake med B733 transaksjoner.
Dine spekulasjoner over er grunnløse.