Quote:
Originally Posted by Gunnar
Har sterke tvil om at den nye ruten vil få noe å si for reisende fra Australia og New Zealand. Her nede vet de knapt nok hvor Sverige ligger....
... jeg har gjennomført et par detaljforklaringer med tanke på hvor i verden Norge ligger...
|
Etter å ha bodd i Australia i noen år, har jeg en annen erfaring med Australiernes geografikunnskaper. Jeg har møtt overraskende mange mennesker som har mye kunnskap om Norge, og australierne er generelt veldig reiselystne. Hvis man markedsfører Thai Airways sin rute til Norge i Asia, Australia og New Zealand på en skikkelig måte, vil det kunne være starten på en noe økt trafikk fra østen til Norge. Jeg har et inntrykk av at når australierne først drar på tur, så drar de på ferier som varer flere uker/måneder slik at de kan få med seg så mye som mulig av Europa. Det vil da være naturlig å starte ferien i Norge med Thai Airways, og så kan de jobbe seg sørover i Europa med Star Allianse nettverket.
Det kan jo hende at grunnen til at passasjergrunnlaget er lavt fra Asia/Oceania, er fordi det 1. Ikke har vært noen direkterute før nå; 2. At man ikke har markedsført Norge som destinasjon i samme grad som man har gjort i Europa og USA.